2003.3 | 尾高慎二 | マルチモーダル情報の獲得行動を考慮した交通手段選択の分析 |
堀之内 猛 | 追従走行時における縦断勾配区間の追突事故の分析 | |
山田敏久 | 世帯構成員間の相互作用を考慮した中山間地域における交通政策の影響分析 | |
2004.3 | 西村智明 | 危険度認識のばらつきが交通事故発生に与える影響 |
石川智之 | タイミングの効用を考慮した活動スケジューリングモデルの開発 | |
2005.3 | Mariano Renato Monteiro Da Cruz | SUSTAINABILITY EVALUATION OF URBAN DEVELOPMENT IN THE CONTEXT OF TRANSPORTATION PLANNING |
桑野 将司 | 世帯構成員間の相互作用を考慮した複数台自動車保有・利用モデルの開発 | |
増岡 聖 | 都市形態を考慮した途上国の交通による環境負荷低減策に関する基礎的研究 | |
三宅 洋行 | 確率的フロンティア分析モデルに基づく交通システムのエネルギー効率性の評価 | |
森井 紀裕 | ウェブアクセス履歴データを用いたマルチモーダル交通情報提供の評価 | |
2006.3 | 讃良 純一 | アジアハイウェイ日韓ルートにおける国際観光行動分析 |
森山 弘将 | 時間利用モデルの開発と地方都市交通行動分析への応用 | |
2006.9 | 馮 雪松 | A Travel Demand Prediction Model with Feedback and Its Application in Developing Cities |
Tran Ngoc Linh | A STUDY OF NEW TRANSIT’S IMPACT ON TRAVEL BEHAVIOUR IN HANOI CITY | |
2007.3 | 日下部 達夫 | 不完全データ問題を考慮した環境的に持続可能な交通の評価 |
大後戸 勝 | 世帯時間利用モデルの開発と交通政策分析への適用 | |
小野 隼人 | 画像処理技術を用いた縦断勾配区間における車両追突危険性の評価 | |
力石 真 | 途上国都市における交通渋滞対策が個人の時間利用へ及ぼす影響評価 | |
辻 大樹 | ITSを用いた連続交差点における交通事故削減対策の検討 | |
東 香織 | モビリティ・マネジメントの導入効果に関する効果 | |
2007.9 | 李 綱 | EFECTIVENESS OF EM IMPUTATION TO FOUR-STEP TRAVEL DEMAND MODELS IN DEVELOPING COUNTRIES |
2008.3 | 植木 隆行 | 途上国における交通部門の環境管理ガバナンスの分析 |
住吉 祐志 | 交通情報提供が観光行動に及ぼす影響の分析 | |
高本 圭吾 | 集団意思決定メカニズムを考慮した世帯居住行動分析 | |
西尾 慎也 | 活動順序に着目した中山間地域における活動パターン分析 | |
八木 彰一 | マルチエージェントを用いた都心における歩行者の活動特性分析 | |
吉野 大介 | 都市交通システムの環境効率性評価手法の開発と適用 | |
2008.9 | MD. SAIDUR RAHMAN | UNDERSTANDING THE LINKAGES OF TRAVEL BEHAVIOR WITH SOCIOECONOMIC CHARACTERISTICS AND SPATIAL ENVIRONMENTS IN DHAKA CITY AND URBAN TRANSPORT POLICY APPLICATIONS |
MOHAMMAD AKBAR HOSSAIN PATWARY | MODELING ROAD INJURY SEVERITIES FOR HIGHWAY INTERSECTIONS CONSIDERING ENDOGENEITY EFFECT OF COLLISION TYPES | |
2009.3 | 張 輝 | 観光地間の類似性を考慮した資源配分と観光活動選択の同時決定モデル |
宇野 元浩 | 一日再現法を用いた公共交通利用の評価に関する新たな調査手法の提案と検証 | |
岡 秀紀 | 空間的・時間的異質性を考慮したモビリティ・マネジメントの導入効果の計測 | |
箱田 祐介 | アジアハイウェイ日韓ルートを利用したインバウンド観光行動の日韓比較 | |
矢敷 麻美 | 地域情報分析システムによる中山間地域の行政ユニバーサルサービスの評価 | |
2009.9 | Ashif Ahmed | MOTIVATING SUSTAINABLE LAND TRANSPORT CHOICES FOR BANGLADESH TO MITIGATE GHG EMISSION BASED ON DEA ANALYSIS |
Md. Moshiur Rahman | EVALUATION OF NETWORK VULNERABILITY AND ENVIRONMENTAL EMISSION THROUGH SIMPLIEIED HIGHWAY IMPROVEMENT PROGRAMME IN BANGLADESH | |
徐 麗麗 | Exploring Women’s Life Style Based on Time Use Behavior Models | |
呉 玲玲 | MODELING INTERDEPENDENCIES IN TOURIST CHOICE BEHAVIOR | |
2010.3 | 金本 和也 | アジア大都市における世帯のエネルギー消費行動の変容可能性 |
播磨 総一 | 追突事故多発区間における路側動的警告情報が運転挙動と生体反応に及ぼす影響の評価 | |
村上 直輝 | 路線網・運行頻度の同時決定モデルによる広島市の最適バスネットワークの検討 | |
2010.9 | MOHAMMAD MONIRUZZAMAN | EVALUATING THE EFFICIENCY OF URBAN TRANSPORT SYSTEM USING DATA ENVELOPMENT ANALYSIS |
OMRAN BIN OMAR | Factors In and Countermeasures for Motorcycle Accidents in Kuala Lumpur Metropolitan Area (KLMA) : A Study Based On Questionnaire Survey | |
A.H.M.MEHBUB ANWAR | Development of New Link Performance Functions Incorporating the Influence of On-Street Occupancy for Developing Cities: Case Study on Dhaka City of Bangladesh | |
2011.3 | 谷本 修一 | 運転意志決定プロセスと生体反応を考慮した注意喚起情報提供の効果の評価 |
新留 卓 | SWBに基づく都心と郊外との競合を考慮した統合型買物行動モデルの開発と適用 | |
奥野 俊治 | 途上国における過積載車両計測システムの効果 | |
土屋 善之 | 市民生活行動調査の提案とライフドメイン間の相互依存性を考慮した生活の質の評価 | |
2011.9 | A.B.M.SERTAJUR RAHMAN | EFFICIENT ALLOCATION OF RESOURCES FOR CLIMATE CHANGE ADAPTATION OF HIGHWAY NETWORK UNDER UNCERTAIN DEMAND AND SUPPLY: A CASE STUDY FOR DEVELOPMENT OF |
2012.3 | 中島 英樹 | 突発的事象時における交通情報ニーズ分析と渋滞時間長予測手法の検討 |
日野原 弘幸 | 市民生活行動分析とQOL評価 | |
2012.9 | PHAM QUYNH HUONG | EFFECTS OF NEIGHBORHOOD DESIGN ON TRAVEL ENERGY CONSUMPTION AND QUALITY OF LIFE IN HANOI-VIETNAM |
PHENG PHARINET | HOUESHOLD PREFERENCES FOR TRANSIT-ORIENTED RESIDENTIAL FORM IN PHNOM PENH | |
LE VAN THO | INTER-CITY TRAVEL DEMAND UNDER THE INTRODUCTION OF HIGH-SPEED RAILWAY SYSTEM IN VIETNAM | |
TRAN MINH TU | EXPLORING RESIDENTIAL LOCATION CHOICE AND MOTORCYCLE USAGE IN DEVELOPING CITIES: A CASE STUDY IN HANOI, VIETNAM | |
LE ANH SON | DEVELOPING A TOOLBOX FOR CALCULATING MOTORCYCLE EMISSION AND ITS APPLICATION IN ECO-DRIVING: A CASE STUDY IN HANOI | |
2013.3 | 増田 裕元 | SP-off-RP調査に基づく家庭エネルギー消費効率性の改善効果の分析 |
NGAI ERNEST HENRY | Japanese-style Transit Oriented Development: Case Study on the Experiences of Tokyu Corporation in Tokyo, Japan | |
田中 健太 | オールド・ニュータウンにおけるパーソナルモビリティ利用者の走行経路選択分析 | |
大矢 祥平 | 地方都市におけるカーシェアリングの潜在需要に関する分析 | |
土井 翔悟 | 広島市中心市街地の再開発が消費者の買物意向に与える影響 | |
2013.9 | Ying JIANG | Clearance Time Prediction of Traffic Congestion Caused by Traffic Accidents on Expressways and Analysis of Drivers’ Adaptation Behavior |
Ling SUN | STATED PREFERENCE OF ELECTRIC VEHICLE OWNERSHIP AND USE IN VIENTIANE, LAOS | |
2014.3 | 兼重 仁 | 都道府県間人口動態と公共政策:空間的文脈依存性を取り入れた選択モデル分析 |
田中 暢人 | ライフドメイン間の行動変容を同時に考慮した若者の移住意図分析 | |
2014.9 | Luong Thi Kim Oanh | Analysis of the Efficiency of City Logistics Services in Hai Phong, Vietnam |
Perez Barbosa Daivid | Influence of Active and Non-Active Travel Modes on the Health-Related Quality of Life | |
Erni Basri | Assessment of Transit Oriented Development in Jakarta Metropolitan Area, Indonesia | |
San Sras | The Analysis of Rural Road Vulnerability and User’s Behavior under Flood Case in Kampong Thom Province, Cambodia | |
2015.3 | 香山 裕樹 | ライフコースアプローチに基づく若者の移住行動分析 |
玉田 博規 | オンラインショッピングとの相互作用を考慮した買物行動の空間的競合関係分析 | |
佐々木 克祥 | 走行安全診断機能を有するスマートフォンアプリを用いた交通安全対策の実証研究 | |
2015.9 | Khamrakhanov Muzaffar Nafasovich | Capturing Influential Factors to Railway Accidents in Uzbekistan |
2016.3 | 梅田 翔平 | バングラデシュにおける気候変動による生活への影響:収入に着目した分析 |
兼重 仁 | 都道府県間人口動態と公共政策:空間的文脈依存性を取り入れた選択モデル分析 | |
田中 暢人 | ライフドメイン間の行動変容を同時に考慮した若者の移住意図分析 | |
2016.9 | Phommathat Khamphonemisay | Evaluation of Streetscape by Residents and Domestic Visitors in Historic Zone, Vientiane Capital, Lao PDR |
Moh Moh Tun | Effects of Residential Environment on Residential Location Preference in Yangon City, Myanmar | |
2017.3 | Xin JIN | Impacts of China’s New-Type Urbanization Plan on Rural Migrant Workers’ Energy Consumption and Quality of Life Associated with Permanent Migration |
Lingxio LIU | Image Evaluation of Michi-No-Eki and Visiting Behavior | |
2017.9 | Nomin-Erdene DAVAASUREN | Association of Air Pollution with Residential Environment in the Ger Districts of Ulaanbaatar City, Mongolia |
Kongmy SAYASOUK | Analysis of Passengers’ Satisfaction with Waterway Transport along Mekong River in Lao PDR | |
Khamsy CHANKHAM | Effects of Improving Road Infrastructure on People’s Lives in Rural Areas of Lao PDR: A Case Study of Sangthong District of the Vientiane Capital | |
Asmawil Mun Eim | Assessing Quality of Life of People Living in Local City through Life-Oriented Approach: A Case Study in Lamitan City, Basilan Province, Philippines | |
RIKA SANIA (double degree) | Effects of Resettlement Policy on Slum Dweller’s Livelihood Outcomes in Bandung City, Indonesia (Double degree under the Linkage Program with ITB, Indonesia) | |
2018.3 | 吉本 隼 | 全国消費実態調査に基づく若年世代の自動車保有・利用行動の分析 |
Ataeey Amanollah | Roadside Rest Areas (Michi-no-Eki) in Japan: Visiting Behavior, Valuation, and Policy Implications | |
2018.9 | DASHZEVEG BAASANSUREN | Influences of Human Factors on Aviation Safety: A Case Study Based on Perceptions by Mongolian Aviation Professionals |
MUKHAMADALIEVA NODIRA BEGIM | Determinants and Features of Tourist Route Choice Behaviors in Samarqand City, Uzbekistan | |
2019.3 | 小久保 篤 | 地域間人口移動に与える公共政策の影響評価 |
2019.9 | Viet PHAM | Multidimensional Behavioral Changes toward Less Dependence on Cars and Motorcycles in Hanoi |
2020.3 | 李 欣璇 | Effects of the Built Environment on Health-related QOL: A Lifestyle-oriented Analysis Focusing on the Mediating Role of Physical Activity Based on a Multiple-Modeling Approach |
Xinxuan LI | ||
佐川 弘 | 公共政策によって整備された地域のアメニティと地域間人口移動の関連性分析 | |
Ko SAGAWA | Effects of Public Policies on inter-regional population migration: An Analysis based on Aggregate-type multilevel dynamic spatial choice model | |
江曜新 Chiang Yao-Hsin | The Integration of 3D City Model and IoT Web Service via Semantic Web Technology | |
2020.9 | Ei Mon Pyone | THE IMPACTS OF FLOODING ON LAND PRICE OF YANGON: USING HEDONIC PRICING MODEL |
Hasan Mir Muhammad Kamrul | Destination Choices and Time Efficiency of Cross-border Freight Transport along the Mekong River | |
Ratu Veby Renita (double degree) | Examining the Environmental Efficiency Level of Road Transport-Induced CO2 Emission: The Case of Indonesian Cities | |
Maslahatun Nashiha (double degree) | Neighbourhood-Level Walkability Assessment of Junior High School Based on School Zoning Policy Implementation (Case Study: Bandung, Indonesia) | |
2021.3 | 吉田 拓樹 Hiroki YOSHIDA | 日本における人の移動と新型コロナウイルス(COVID-19)影響と政策・対策 Human Mobility and COVID-19 in Japan: Impacts and Policy Measures |
Suying Huang 黄思莹 | Residents’ cross-border Mobilities Along the Mekong River: Determinants and Development Strategies | |
Naseem Aktar | Exploring People-Centered Urban Forms: Case Study of Major Cities in Japan | |
2021.9 | Baraa ALHAKIM | Using Survey and SNS Data from the Early Stages of the COVID-19 Pandemic to Study the Short-term Impacts of Serious Events on People’s Mobility in Japan |
PHOLSENA LATSAYAKONE | Electric Vehicle Penetration and Its Effects on Energy Consumption, CO2 Emissions and Air Pollutants in Laos to 2050 | |
2022.3 | Wenhui HUANG | Influences of Destination Image and Cultural Contact on Satisfaction and Revisit Intention of Michi-no-Eki visitors in Japan: A Design Perspective |
2022.10 | BASYLBEKOVA NARGIZA | Development of electric vehicles in Kyrgyzstan: Analysis based on SWOT and DIRECT approaches |
DEMERIN MAE GRACE MAGSIPOC | Factors Affecting Traffic Accident Casualties in a Rural Road: A Case Study on Sayre Highway Malaybalay City, Bukidnon Philippines |