広島大学大学院 教育学研究科 技術・情報教育学講座
谷田研究室
・はじめに
・「エネルギー変換の技術」における学習過程の検討と生徒の意識
・Tech未来教材を用いた最適解を導く設計学習の提案
愛知教育大学技術教育研究4(2017)より
・技術科授業でトレード・オフの思考・判断を導く学習の枠組みと実践的指導方法
日本産業技術教育学会誌第58巻第2号(2016)より
・技術科におけるIoTを活用した製品モデルを設計・製作する授業の開発
日本産業技術教育学会誌第61巻第1号(2019)より
・Development and practice of technology education classes based on products disassembly under the conditions of Japanese Course of Study
Biennial International Design and Technology Teachers Association Research Conference(2018)より
・Lesson Development with "Dyson Engineering Box" as a Global Teaching Material under Japanese Technology Education
Biennial International Design and Technology Teachers Association Research Conference(2018)より
・「エネルギー変換の技術」における学習過程の検討と生徒の意識
・Tech未来教材を用いた最適解を導く設計学習の提案
愛知教育大学技術教育研究4(2017)より
・技術科授業でトレード・オフの思考・判断を導く学習の枠組みと実践的指導方法
日本産業技術教育学会誌第58巻第2号(2016)より
・技術科におけるIoTを活用した製品モデルを設計・製作する授業の開発
日本産業技術教育学会誌第61巻第1号(2019)より
・Development and practice of technology education classes based on products disassembly under the conditions of Japanese Course of Study
Biennial International Design and Technology Teachers Association Research Conference(2018)より
・Lesson Development with "Dyson Engineering Box" as a Global Teaching Material under Japanese Technology Education
Biennial International Design and Technology Teachers Association Research Conference(2018)より